pátek 20. dubna 2018

Rumová buchta s čokoládovým krémem

100 g másla
3/4 šálku / 150 g vody
3/4 šálku ERT
5 žloutků
2 lžíce rumu
1 lžíce citronové šťávy
špetka soli

1/2 šálku mandlové mouky
1/2 šálku kokosové mouky
1 prášek do pečiva

z 5 bílků sníh

V kastrůlku smícháme rozehřáté máslo, sladidlo, sůl a tekuté přísady. Dobře rozmícháme. Ve větší  míse smícháme mouky a prášek. Vše spojíme v míse v těsto konzistence měkké kaše (ne tekuté)** a vmícháme sníh.
Pečeme v dortové nebo jiné menší formě 40 minut / 160 °C.
Navrch ozdobíme krémem, případně ořechy atd.

** Jemně mletá a dobře odtučněná kokosová mouka saje tekutinu tak dobře, že jí dávám právě půl šálku, jak stojí v receptu. Už jsem ale koupila i hrubší a pak jsem musela do těsta ještě 1/4 šálku přidat.

podle tohoto receptu

čokoládový krém

250 g mascarpone

5 lžic ERT
3 lžíce kakaa
4 lžíce vody

1 lžíce čekankového sirupu se sukralosou

V míse lehce rozmícháme mascarpone. ERT s kakaem smícháme v rendlíku, přidáme vodu a rozmícháme na sporáku. Mícháme, dokud se nerozpustí a za stáleho míchání vychladíme. ERT má tendenci opět vykrystalizovat a proto je dobré vystihnout okamžik, kdy je směs už dost vychlazená, ale ještě nekrystalizuje a přidat sirup. Do čokoládového sirupu přidáme lžíci mascarpone, zamícháme a celou směs postupně vmícháme do mascarpone. Mascarpone nešlehám ani rychle ani dlouho, aby se nesrazilo.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Buchta je výborná, i bez rumu :) Jen mi mascarpone docela teklo, a i když jsem buchtu vložil do lednice, mascarpone steklo do stran. Musím ještě vychytat :)

am řekl(a)...

Vítám Vás na keto-receptech. U zákusků i pečiva z alernativních mouk nesmírně záleží na vstupních surovinách. Od každého prodejce a často i u stejného jsou pokaždé v jiné kvalitě. I když jsou "kvalitní", vstupní surovina se zřejmě dost liší, a způsob zpracování též. Chce to skutečně tvůrčí přístup :)
Díky za vyzkoušení.

Unknown řekl(a)...

Tahle buchta chutná i mým dětem , tento recept jsem upravila , místo mascarpone jsem použila pouze polevu z
hořké čokolády a másla

am řekl(a)...

Díky za vyzkoušení i za postřehy. Nedávno jsem také dělala takovou polevu a dala jsem: 1 kelímek šlehačky - 200 ml, 1 tabulku 90 % čokolády Lindt a trochu čekankového sirupu = ganache. Při výrobě hodně záleží na procentu kakaa v čokoládě, řekla bych, tato byla perfektní.